Appen för Windows Phone 8 uppdateras med BankID

Länsförsäkringar erbjuder nu som första bank sina kunder med appen för Windows Phone 8 att logga in och signera med Mobilt BankID.

Funktionen har varit efterfrågad sedan länge av de kunder som använder appen säger Susanne Bergh, chef för Digitala kanaler på Länsförsäkringar Bank;

– Vår målsättning är att kunna erbjuda våra kunder de bästa digitala tjänsterna på den finansiella marknaden och samtidigt vara den mest innovativa aktören i branschen. Det här är ett led i den satsningen, fortsätter Susanne Bergh.

Mobilt BankID finns sedan tidigare i våra appar för Iphone och Android.

Se länk nedan på allt du kan göra via mobilappen;

Susanne Bergh, chef för Digitala kanaler på Länsförsäkringar Bank. Tel. 073 – 964 24 50
Länsförsäkringars pressjour. Tel. 08 – 588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.