Charlotte Barnekow ny vd Länsförsäkringar Stockholm

Charlotte Barnekow har utsetts till vd för Länsförsäkringar Stockholm. Charlotte är idag vd för Ericsson Insurance AB och ledamot i Länsförsäkringar Stockholms styrelse.

– Jag är glad över att Charlotte accepterar uppdraget som ny vd för Länsförsäkringar Stockholm. Charlotte har varit ledamot i vår styrelse sedan 2012 och varit med och format strategin samt beslutat om de strategiska mål som skapat den framgång som idag genomsyrar Länsförsäkringar Stockholm, säger Christer Villard, styrelseordförande Länsförsäkringar Stockholm.

Charlotte har en bakgrund från Ericsson med erfarenhet från förändringsarbete och digitalisering av affärsverksamhet. Hon har erfarenhet från försäkringsbranschen och är väl förtrogen med de lagar och regler som gäller i branschen och har god inblick i Länsförsäkringar Stockholms verksamhet.

– Jag ser mycket fram emot att få ta över stafettpinnen att fortsätta vidareutveckla den utvecklingsresa som Fredrik Bergström, vd Länsförsäkringar Stockholm startat. Att få göra detta med alla medarbetare och det proffsiga ledningsteamet som jag redan fått möjlighet att lära känna är mycket inspirerande, säger Charlotte Barnekow.

Charlotte tillträder tjänsten i augusti 2018. Hon efterträder Fredrik Bergström som varit vd sedan 2013. Fredrik tillträder därefter tjänsten som vd för Länsförsäkringar AB.

Christer Villard, styrelseordförande i Länsförsäkringar Stockholm. Tel 070-829 03 05

Pressrum med bilder, filmer och logotyper samt kontaktpersoner: https://www.lansforsakringar.se/om-oss/press-media/

Länsförsäkringar på Twitter: www.twitter.com/forsakringar

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna ett helhetserbjudande inom bank, försäkring och pension. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.