Fredrik Bergström har utsetts till vd för Länsförsäkringar AB

Fredrik Bergström har utsetts till vd för Länsförsäkringar AB. Fredrik är för närvarande vd för Länsförsäkringar Stockholm och tillträder sin tjänst senast oktober 2018. Han efterträder då Sören Westin som varit tillförordnad vd sedan februari i år.

– Vi är mycket glada över rekryteringen av Fredrik som har god kännedom om länsförsäkringsgruppen. Länsförsäkringar Stockholm har utvecklats mycket väl under Fredriks ledarskap och vi tror han är rätt person att fortsätta utvecklingen av verksamheten i linje med vår strategiska plan, säger Jan Fock, styrelsens ordförande.

Fredrik Bergström har en lång bakgrund inom både bank och försäkring och har innehaft tjänsten som vd för Länsförsäkringar Stockholm sedan 2013. Han har tidigare varit chef för affärsområde konsument på SBAB och har dessförinnan en mångårig karriär på If.

– Jag ser fram emot att tillträda tjänsten som vd för LFAB och alla roliga utmaningar den rollen innebär, samtidigt som jag får vara kvar i samma fantastiska grupp, länsförsäkringsgruppen, säger Fredrik Bergström.

För ytterligare information, kontakta:
Jan Fock, styrelseordförande LFAB. Tel. 070-630 00 01
Caesar Åfors, ordförande i rekryteringskommittén, Tel. 070-662 48 48.
Länsförsäkringars pressjour. Tel. 08-588 418 50