Gunilla Forsmark-Karlsson blir ny VD i Länsförsäkringar Mäklarservice

Gunilla Forsmark-Karlsson blir ny VD i Länsförsäkringar Mäklarservice Gunilla Forsmark-Karlsson är idag regionchef inom SEB Trygg Liv med ansvar för 150 medarbetare och sju försäljningsområden från Luleå till Norrköping. Gunilla är 44 år, och har lång ledarerfarenhet från såväl livförsäkringsmarknaden som bank. Hon har tidigare varit bl a ställföreträdande VD för SEB Bolån. Carl Dahlberg, styrelseordförande säger; "Vi är mycket glada över att Gunilla kommer att börja hos oss. Gunillas gedigna bakgrund inom livförsäkring och långa erfarenhet av att leda säljande personal gör henne väl skickad att leda länsförsäkringsgruppens fortsatta satsning på försäkringsmäklare." Gunilla lämnar följande kommentar: "Jag är mycket glad över att ha fått förtroendet att leda Länsförsäkringars viktiga satsning på mäklarkanalen. Det är en stor utmaning med enorm potential. I framtiden kommer mäklarkanalen att bli än viktigare. Marknaden, framförallt på tjänstepensionsområdet, kommer att växa kraftigt de närmaste åren. Vi vill ta vara på den stora potential som finns i den mäklade affären. Länsförsäkringar har mycket nöjda kunder och vi har en ambition att våra samarbetspartners mäklarna ska bli lika nöjda. Det finns goda förutsättningar för det." Gunilla Forsmark-Karlsson tillträder den 1 oktober 2002. För ytterligare information kontakta: Carl Dahlberg 08-562 832 08 Styrelseordförande Länsförsäkringar Mäklarservice 070-665 62 75 Bengt Wicksén tf VD Länsförsäkringar Mäklarservice Länsförsäkringar är med 24 självständiga länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Länsförsäkringar har ett brett utbud av försäkringar och finansiella tjänster för företag och privatpersoner. Länsförsäkringar är marknadsledande inom svensk sakförsäkring. Marknadsandelen uppgår till drygt 28 procent. Marknadsandelen inom liv- och pensionsförsäkring är cirka 8 procent och inom bank 2,5 procent. I Länsförsäkringar ingår även Agria Djurförsäkring. Länsförsäkringar förvaltar tillgångar om 170 miljarder kronor. Premieinkomsten uppgick år 2001 till drygt 19 miljarder kronor. Mäklarservice är ett nystartat bolag inom Länsförsäkringar som på uppdrag av länsförsäkringsbolagen och Länsförsäkringar AB förmedlar och förvaltar mäklad liv- och sakförsäkring. Bildandet av Mäklarservice gör det möjligt att kraftfullt satsa på den växande mäklarmarknaden där vi förenklar mäklarnas kontakter med Länsförsäkringar och ökar möjligheterna till en mer utbyggd service. Bolaget har sitt huvudkontor i Stockholm med fyra regionala mäklardiskar i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/09/20020709BIT00330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/09/20020709BIT00330/wkr0002.pdf