Länsförsäkringar ändrar bolåneräntan

Länsförsäkringar ändrar idag, den 10 december, de bundna bolåneräntorna. 3-månadersräntan lämnas oförändrad. Här visas de aktuella utlåningsräntorna för Länsförsäkringars bostadslån till villor, fritidshus och bostadsrätter: Bindningstid Räntesats Räntesats Ändring Fritidshus Villa och bostadsrätt Rörlig (3 mån) 2,99 % 2,99 % oförändrad 1 år 3,05 % 3,05 % -0,10 % 2 år 3,45 % 3,45 % -0,15 % 3 år 3,80 % 3,80 % -0,10 % 4 år 4,15 % 4,15 % -0,15 % 5 år 4,35 % 4,35 % -0,20 % 7 år 4,85 % 4,85 % -0,15 % 10 år 5,20 % 5,20 % -0,20 % För ytterligare information kontakta: Tomas Johansson 08-588 419 82 VD Länsförsäkringar Bank 073-96 419 82 Dag Rosander, Presschef 08-588 418 50 073-96 418 50 Länsförsäkringar är med 24 självständiga länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda bank- och försäkringskunder enligt Svenskt Kvalitetsindex. Länsförsäkringar är Årets Sak- och Livbolag för andra året i rad enligt Affärsvärlden och utnämndes till Årets Bank av Privata Affärer 2002. Länsförsäkringar har ett brett utbud av försäkringar och finansiella tjänster för företag och privatpersoner. Länsförsäkringar är marknadsledande inom svensk sakförsäkring med en marknadsandel på 32 procent. Marknadsandelen inom liv- och pensionsförsäkring är 10,9 procent och inom bank 2,9 procent. I Länsförsäkringar ingår även Agria Djurförsäkring. Länsförsäkringar förvaltar tillgångar om 140 miljarder kronor.