Länsförsäkringar ändrar boräntorna

Länsförsäkringar ändrar boräntorna Här ser du aktuella utlåningsräntor för Länsförsäkringars villalån innefattande bottenlån till villor och egna hem. Räntesatserna gäller från och med 2004-08-12 och tills vidare. Bostadsrättslån erbjuds endast i vissa delar av landet. Bindningstid Räntesats Räntesats Ändring Fritidshus Villa och bostadsrätt Rörlig (3 mån) 3,10 % 3,10 % Oförändrad 1 år 3,35 % 3,35 % Oförändrad 2 år 3,70 % 3,70 % -0,10 % 3 år 4,20 % 4,20 % -0,10 % 4 år 4,65 % 4,65 % -0,10 % 5 år 4,80 % 4,80 % -0,15 % 7 år 5,30 % 5,30 % -0,15 % 10 år 5,70 % 5,70 % -0,15 % För ytterligare information kontakta: Pressjour 08-588 418 50 Tomas Johansson 08-588 419 82 VD Länsförsäkringar Bank 073-96 419 82 Länsförsäkringar är med 24 självständiga länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda kunder och har den mest prisvärda banken med de mest lojala kunderna enligt Svenskt Kvalitetsindex. Länsförsäkringar är Årets Sak- och Livbolag enligt Affärsvärlden och utnämndes till Årets Bank av Privata Affärer 2002. Länsförsäkringar har ett brett utbud av försäkringar och finansiella tjänster för företag och privatpersoner. Länsförsäkringar är marknadsledande inom svensk sakförsäkring med en marknadsandel över 30 procent. Marknadsandelen inom liv- och pensionsförsäkring är 10,5 procent och inom bank 2,9 procent. I Länsförsäkringar ingår även Agria Djurförsäkring. Länsförsäkringar förvaltar tillgångar om 140 miljarder kronor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/12/20040811BIT22440/wkr0019.pdf