Länsförsäkringar ändrar räntor för bolån

Länsförsäkringar ändrar räntor bolån med bindningstid 3 år, 4 år, 5 år, 7 år och 10 år. Ändringen gäller från och med onsdag 20 februari 2013.

Här visas de aktuella bolåneräntorna, efter ändring, för bostadslån till villor, fritidshus och bostadsrätter:

Bindningstid                                            Ny ränta                            Förändring

3 månader                                                 3,03 %                                Oförändrad

1 år                                                           3,09 %                                Oförändrad

2 år                                                           3,09 %                                Oförändrad

3 år                                                           3,20 %                                 +0,06

4 år                                                           3,44 %                                +0,10

5 år                                                           3,50 %                                +0,10

7 år                                                           3,90 %                                +0,10

10 år                                                         4,15 %                                +0,10

Anders Borgcrantz, vice vd Länsförsäkringar Bank, Telefon: 073-96 412 51
Länsförsäkringars pressjour, Telefon: 08-588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.