Länsförsäkringar Bank sänker inlåningsräntan

Länsförsäkringar Bank sänker inlåningsräntan Från och med torsdagen den 4 oktober 2001, sänks räntan på all inlåning med 0,5 procentenheter enligt följande: Produkt Förändring Ny ränta Sparkonto - 0,5 %-enheter 3,10 % Privatkonto - 0,5 %-enheter 1,25 % Placeringskonto - 0,5 %-enheter 2,85 % företag Placeringskonto - 0,5 %-enheter 3,10 % lantbruk Rörelsekonto - 0,5 %-enheter 0,75 % lantbruk Skogskonto - 0,5 %-enheter 3,10 % För ytterligare information kontakta: Tomas Johansson 08-588 419 82 Vice VD Länsförsäkringar Bank 073-964 19 82 tomas.johansson@lansforsakringar.se Mikael Östlund 08-588 410 94 Informationschef Länsförsäkringar 070-553 12 82 mikael.ostlund@lansforsakringar.se Länsförsäkringsgruppen är med 24 självständiga länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade försäkringsgrupp. Länsförsäkringar har ett brett utbud av försäkringar och finansiella tjänster för företag och privatpersoner. Länsförsäkringsgruppen är dominerande inom svensk sakförsäkring. Marknadsandelen uppgår till cirka 28 procent. Marknadsandelen inom liv- och pensionsförsäkring är cirka 8 procent. Inom Länsförsäkringsgruppen ingår även bank, kapitalförvaltningsbolag, livbolag, fondbolag samt Agria Djurförsäkring. Länsförsäkringsgruppen förvaltar tillgångar om drygt 190 miljarder kronor. Premieinkomsten uppgick år 2000 till drygt 19 miljarder kronor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/02/20011002BIT00490/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/02/20011002BIT00490/bit0003.pdf