Länsförsäkringar Bank tecknar syndikerat lån för upplåning på internationella kapitalmarknaden Den 15 juli 2003 undertecknade Länsförsäkringar Bank en syndikerad kreditfacilitet, delat på ett Term Loan och en Revolving Credit, på den internationella kapitalmarknaden. Lånet övertecknades med 50 miljoner euro varvid låneramen höjdes till 150 miljoner euro. Låneavtalet avser upplåning under tre år och arrangörer är Bayern LB, Danske Bank och HSH Nordbank. - Vår starka tillväxt på bolånemarknaden innebär ett fortsatt behov av upplåning på kapitalmarknaden, nu lånar vi för första gången på den internationella marknaden. Syndikatet bidrar till att finansiera bankens expansion på längre sikt, säger Anders Larsson, Finanschef Länsförsäkringar Bank. Följande banker är långivare i syndikatet: BayernLB Mandated Lead Arranger Danske Bank Mandated Lead Arranger HSH Nordbank Mandated Lead Arranger Credit Suisse First Boston Arranger Landesbank Rheinland-Pfalz Arranger Natexis Banques Populaires Arranger SEB Merchant Banking Arranger Swedbank Arranger The Royal Bank of Scotland plc Arranger Nordea Senior Lead Manager Raiffeisen Zentralbank Oesterreich AG Senior Lead Manager Baden-Wurttembergische Bank AG Lead Manager Erste Bank der Oesterreichischen Sparkassen AG Lead Manager Landesbank Saar Girozentrale Lead Manager För ytterligare information kontakta: Tomas Johansson, Länsförsäkringar Bank VD 073-964 19 82 tomas.johansson@lansforsakringar.se Anders Larsson, Finanschef Länsförsäkringar Bank 073-964 11 54 andersn.larsson@lansforsakringar.se Mikael Östlund, informationschef Länsförsäkringar 070-553 12 82 mikael.ostlund@lansforsakringar.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/16/20030716BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/16/20030716BIT00060/wkr0002.pdf