Länsförsäkringar bäst i klassen på service även i år

För tredje gången i rad vann Länsförsäkringar första pris för bästa serviceupplevelse inom  kategorin försäkring i mätningen Servicescore. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling kom tvåa i kategorin fastighetsmäklare.

Länsförsäkringar fick betyget 61,0. Trygg-Hansa kom tvåa med betyget 56,8 och Folksam trea med betyget 55,0.

-Som ett kundägt bolag är det extra roligt att ta emot utmärkelsen för bästa service särskilt när vi nu får den för tredje gången i rad. Det här är självklart ett fint kvitto på att kunderna uppskattar att vi är lokala och nära. Vår strävan är att fortsätta  arbetet och komma ännu närmare våra kunder och ägare i framtiden, säger Carl-Henrik Ohlsson, vd i  Länsförsäkringar Skaraborg.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling tvåa i kategorin fastighetsmäklare

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, som var nominerade i kategorin mäklare, tog hem andra priset med betyget 55,4. Liksom förra året var också Fastighetsbyrån och Svensk Fastighetsförmedling nominerade. Svensk Fastighetsförmedling vann kategorin med betyget 55,9 och Fastighetsbyrån hamnade på tredje plats med betyget 55,2.

- Det är andra året vi är nominerade utan att vinna men vi är ändå nöjda med andraplatsen som vi fick i mycket jämn konkurrens med de andra mäklarna. Det här visar att kunderna uppskattar att vi kan erbjuda full service med fastighetsförmedling och ekonomisk rådgivning när vi är under samma varumärke. Vi hoppas att vi får ett bättre utgångsläge nu inför nästa år i och med att vi förrgår fördjupade samarbetet med Blocket Bostad och nu kan erbjuda ännu bättre service, säger Mats Ericsson, vd Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

För mer information kontakta:

Länsförsäkringars gemensamma pressjour 08-588 41850

Fakta Servicescore:
Servicescore är en fristående mätningsom visar vilka företag och myndigheter som svenskarna tycker ger service över eller högt över deras förväntningar. Mätningen genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via webbpaneler. Resultatet som ligger till underlag för 2014 baseras på en rikstäckande undersökning bland 3 000 personer i den svenska befolkningen och omfattar 18 branscher.

Citat

-Som ett kundägt bolag är det extra roligt att ta emot utmärkelsen för bästa service särskilt när vi nu får den för tredje gången i rad. Det här är självklart ett fint kvitto på att kunderna uppskattar att vi är lokala och nära. Vår strävan är att fortsätta arbetet och komma ännu närmare våra kunder och ägare i framtiden.
Carl-Henrik Ohlsson, vd i Länsförsäkringar Skaraborg