Länsförsäkringar behåller högsta kreditbetyget i Sverige

Länsförsäkringar behåller högsta kreditbetyget i Sverige Länsförsäkringar Sak AB behåller betyget A med utsikten "stable" enligt kreditvärderingsföretaget Standard & Poor's, vilket är det högsta kreditbetyget av alla sakförsäkringsbolag i Sverige. Dessutom behåller Länsförsäkringar AB kreditbetyget A- med utsikten "stable". - De höga kreditbetygen är ett kvitto på Länsförsäkringars finansiella styrka, goda ekonomiska resultat och framgångar på marknaden. Vi kommer att fortsätta arbetet med ökad effektivitet, sänkta kostnader och ännu bättre avkastning på placeringarna säger Sten Dunér, koncerncontroller Länsförsäkringar AB. Finansiell styrka, stark marknadsposition och förbättrade resultat är några av skälen till de höga kreditbetygen, enligt Standard & Poor's. Länsförsäkringar AB är ett finansiellt nav i länsförsäkringsgruppen. Allt med syftet att ge de lokala bolagen förutsättningar för framgång på sina egna marknader. Genom dotterbolag bedrivs verksamhet inom liv-, olycksfalls-, industri-, djur- och återförsäkring samt bank och fond. Länsförsäkringar Sak är ett helägt dotterbolag inom länsförsäkringsgruppen, som består av 24 lokala och självständiga länsförsäkringsbolag. Länsförsäkringar Sak bedriver affärs-, utvecklings- och serviceverksamhet på uppdrag av de 24 länsförsäkringsbolagen. Affärsverksamheten omfattar bland annat länsförsäkringsgruppens gemensamma återförsäkringslösningar För ytterligare information kontakta: Sten Dunér 08-588 411 15 Koncerncontroller Länsförsäkringar AB 073-964 11 15 sten.duner@lansforsakringar.se Dag Rosander 08-588 414 99 Presschef Länsförsäkringar AB 073-964 41 99 dag.rosander@lansforsakringar.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/04/20040804BIT21220/wkr0010.pdf