Länsförsäkringar branschbäst på hållbarhet

Länsförsäkringar har för fjärde gången utsetts till Sveriges mest hållbara försäkringsbolag av Sustainable Brand Index – Nordens största konsumentundersökning om hållbarhet.

– Det är oerhört glädjande att konsumenterna ser och uppskattar de insatser vi gör, lokalt och internationellt, säger Christina Hillesöy, hållbarhetschef på Länsförsäkringar.

För fjärde gången sedan starten 2011 hamnar Länsförsäkringar högst av alla svenska försäkringsbolag i Sustainable Brand Index. De tidigare gångerna var 2016, 2012 och 2011.

Vad är det då för avgörande faktorer som ligger bakom utmärkelsen?

– Jag tror att det märks i allt vi gör att vi är lokalt kundägda, inte minst i samhällsengagemanget. De 23 lokala länsförsäkringsbolagen är lyhörda för de hållbarhetsfrågor som är viktiga för sina kunder, säger Christina.

På www.sb-index.com kan du läsa mer om Sustainable Brand Index.

För mer information:
Christina Hillesoy, hållbarhetschef Länsförsäkringar AB, 073-662 73 27
Länsförsäkringars pressjour, 08-588 418 50, press@lansforsakringar.se

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna ett helhetserbjudande inom bank, försäkring och pension. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.