Länsförsäkringar får pris för bästa mobilapp

Länsförsäkringar har av Web Service Award fått priset för bästa mobilapp och dessutom pris för Bästa förbättringar av hemsidan.

Juryns motivering lyder; ”Länsförsäkringars app har mycket nöjda besökare. Man har skapat en stilren och lättillgänglig app där kunden kan utföra största delen av sina bankärenden direkt via mobilen. Med appen har man alltid banken tillhands och kunderna gillar det!”

– Vårt mål är alltid att göra vardagen enklare för kunderna och här får vi nu ett bevis på att vi inom mobila banktjänster är på rätt väg, säger Susanne Bergh, chef på internetavdelningen på Länsförsäkringar. Kundernas förväntningar på smarta digitala tjänster ökar kraftigt och vår målsättning är att ha de bästa lösningarna på den finansiella marknaden.

Länk till Web Service Award

Susanne Bergh, chef på internetavdelningen på Länsförsäkringar. Tel. 073 – 964 24 50
Länsförsäkringars pressjour, Tel. 08 – 588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.