Länsförsäkringar får pris för bästa mobilapp

Länsförsäkringar har av Web Service Award fått priset för bästa mobilapp.

Juryns motivering lyder; ”Det är en stilren app med enkel design som tilltalar besökaren och gör den lätt att använda. Det är en app som utvecklas och erbjuder fler tjänster till användarnas stora glädje. Man har mycket nöjda besökare. Med Appen har man alltid banken tillhands och kunderna gillar det.

– Det här är andra året vi får ett pris i den här tävlingen och det känns väldigt kul. Kundernas förväntningar på smarta digitala tjänster ökar allt snabbare och det här är ett kvitto på att vi fokuserar på rätt saker, säger Susanne Bergh, som är chef för digitala kanaler på Länsförsäkringar.

Länk till Web Service Award

Bakgrund
I Sveriges största webbplatsundersökning, där över 200 000 webbplatsbesökare deltar, rankas sajterna utifrån allt ifrån funktion till design. En expertjury använder sedan besökarnas betyg som underlag för att kora en vinnare i tre olika kategorier. Dessutom utses årets bästa mobilsajt/app och intranät.

Susanne Bergh, chef på internetavdelningen på Länsförsäkringar. Tel. 073 – 964 24 50
Länsförsäkringars pressjour, Tel. 08 – 588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.