Länsförsäkringar fortsätter utöka fondutbudet till pensionskunderna

Länsförsäkringar fortsätter arbetet med att förstärka erbjudandet till pensionskunderna genom fler fonder och fondkategorier. Den 25 januari lanserades åtta nya fonder i utbudet för fondförsäkring från bland annat Baillie Gifford, BlackRock och Neuberger Berman.

– Vi stärker nu erbjudandet ytterligare genom att utöka fondutbudet med flera nya fonder inom lågrisksegmentet, bland annat med räntefonder med olika inriktningar och karaktär. Vi har successivt förstärkt erbjudandet till fondförsäkringskunderna genom att komplettera med ett utökat fondutbud och genom att göra flera förändringar i fondutbudet. Vi kommer att fortsätta att arbeta aktivt med att göra löpande förändringar i fondutbudet för att skapa bästa möjliga kundnytta, säger Jim Rotsman, Produktchef, Länsförsäkringars Fondlivverksamhet.

Nya fonder i fondutbudet den 25 januari 2018

Nya rekommenderade fonder Kategori
Baillie Gifford World Wide Japanese Japan
BlackRock Emerging Markets Local Currency Räntefond
Neuberger Berman Emerging Market Hard Currency Räntefond
Neuberger Berman Emerging Market Corporate Debt Räntefond
GAM Star Absolute Return Hedgefond/Räntefond
Nya fonder i Utökat fondutbud
BlackRock World Financials Branschfond Finans
JPM Global Bond Opportunities Räntefond
Neuberger Berman Short Duration Emerging Market Räntefond

Du kan följa förändringarna i fondutbudet på lansforsakringar.se.

Jim Rotsman, Produktchef, Länsförsäkringar Fondliv, 08-588 402 82
Presskontakt Länsförsäkringar, 08-588 418 50