Länsförsäkringar har de mest nöjda pensionskunderna på privatmarknaden

Årets kundnöjdhetsmätning från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) visar att Länsförsäkringar återtagit förstaplatsen och har de mest nöjda privatkunderna inom liv- och pensionsförsäkring.

På pensionsmarknaden för privatkunder är Länsförsäkringar det enda särredovisade bolaget som når ett kundnöjdhetsbetyg på 70,0. Kundnöjdheten ökade med 2,4 enheter från 67,6 förra året.

Branschgenomsnittet i årets kundnöjdhetsmätning kring privat pension är 64,7 och endast två aktörer hade högre resultat än snittet.

– Det här visar tydligt att vi är på rätt väg. Vi har ett vasst förvaltningserbjudande med lösningar för såväl den aktive kunden som den som vill vara passiv samt att vi kan erbjuda marknadens bästa tjänstepensionskoncept. Det tror jag är några av anledningarna till ett bra kundnöjdhetsbetyg, avslutar Tua Holgersson vd Länsförsäkringar Fondliv.

Läs mer om årets SKI-undersökning för liv-och pensionsförsäkring här:

www.kvalitetsindex.se

Tua Holgersson, vd Länsförsäkringar Fondliv, telefon 070-566 0383
Länsförsäkringars pressjour, telefon 08-588 418 50

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna en helhet av bank- och försäkringstjänster. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring och genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär.