Länsförsäkringar lanserar Sparnavigatorn

– Tidigare i år lanserade Länsförsäkringar en funktion i appen som vägleder kunderna i sparande. Nu tar vi ytterligare ett steg för att hjälpa våra kunder att nå sina sparmål genom att göra det möjligt att koppla funktionen till ett befintligt ISK, säger Eva Zetterdahl, chef Spara och Placera på Länsförsäkringar Bank.

Vi hjälper våra kunder att nå sina mål och håller dem på rätt väg genom att visa dem hur prognosen ser ut för dem att nå målet med det sparande de redan har fortsätter Eva Zetterdahl;

– Nyttan med funktionen bygger på att man blir uppmärksammad på om du har för låg sannolikhet att nå sparmålet och samtidigt få tips på hur man kan göra någonting åt det. Och det verkar finnas ett behov av vägledning, på bara några veckor har 2 600 kunder använt tjänsten och kopplat sparmål på ett ISK.

Det unika nu är att kunderna får information om det är någonting i sparandet som måste ändras för att målen ska uppfyllas. Så här kan det se ut om din sparprognos skulle se dålig ut. Då ändras färgen på prognosen från blå till röd och en varning kommer upp med tips på hur du kan förbättra din sparprognos.

Eva Zetterdahl, chef Spara och Placera på Länsförsäkringar Bank. Tel. 08-588 417 98
Pressjouren. Tel. 08-588 418 50