Länsförsäkringar vinner internationell designtävling

Länsförsäkringars app har vunnit en av världens största och mest prestigefyllda designtävlingar, 2017 års Red Dot Awards, i kategorin ”appar och finans.”

– Priset är ett bevis för att vår strategi att förankra varje steg i design-och funktionsprocessen med kunderna verkligen är ett lyckosamt sätt att arbeta på, säger Tove Fasth, produktägare för mobilappen på Länsförsäkringar. Vår app, framtagen i nära samarbete med digitalbyrån Daresay, före detta Screen Interaction, har tidigare vunnit många prestigefyllda svenska tävlingar. Det här är första gången vi får ett pris i en internationell tävling, och för det är vi i idag jätteglada och stolta.

Priset kommer att delas ut den 27 oktober i Berlin. I år mottog Red Dot mer än 8 000 bidrag från 50 länder och alla projekt bedömdes individuellt av en oberoende jury bestående av 24 internationella experter.

Om Red Dot Design Award
Red Dot Design Award delas in i de tre disciplinerna, produktdesign, kommunikationsdesign och koncept design. Red Dot Award är organiserad av Design Zentrum Nordrhein Westfalen och är en av världens största designonorganisationer och har sedan 1955 delat ut priser för bästa design.

Mer information finns på www.red-dot.org.

Matilda Ringström, chef digitala kundmöten, Länsförsäkringar. Tel. 073 – 96 42 121
Länsförsäkringars pressjour, Tel. 08 – 588 418 50