Marie Lundberg på Wasa Kredit – mot nya utmaningar

Marie Lundberg lämnar sin tjänst som vd på Wasa Kredit på egen begäran.

Efter snart tre år som vd för Wasa Kredit väljer Marie Lundberg att gå vidare till nytt vd-uppdrag externt. Hon kvarstår som vd under en period och lämnar Wasa Kredit i mitten eller slutet av september.

–Jag önskar Marie all lycka till i hennes nya uppdrag. Marie har under sina tre år, tillsammans med kollegorna, framgångsrikt utvecklat Wasa Kredit inom alla verksamhetsgrenar, säger Sven Eggefalk, vd Länsförsäkringar Bank och ordförande i Wasa Kredit.

Rekrytering av Maries efterträdare påbörjas omgående.

”Denna information är sådan som Länsförsäkringar Bank AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2017.06.26 kl. 08:00 CET.”

Sven Eggefalk, vd Länsförsäkringar Bank och ordförande i Wasa Kredit, telefon 070-240 4704

Marie Lundberg, vd Wasa Kredit, telefon 08 – 635 3668

Presskontakt, telefon 08-588 41850

Länsförsäkringsgruppen består av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag och det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Genom sitt lokala länsförsäkringsbolag får kunderna ett helhetserbjudande inom bank, försäkring och pension. Genom Agria Djurförsäkring erbjuder vi djur- och grödaförsäkring, genom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling helhetslösningar för en trygg bostadsaffär och genom Wasa Kredit finansieringstjänster som leasing, avbetalning och lån.