Ny försäkring med prova-på-upplägg för småföretagare

Som nystartad företagare är det mycket att tänka på och inte minst vilka försäkringar som behövs. Länsförsäkringar lanserar nu en unik paketlösning, ”Startaföretagsförsäkring”, med prova-på-upplägg som gäller i sex månader. Försäkringslösningen ger ett brett skydd och passar de flesta småföretagare.

Det är mycket att ta ställning till när man öppnar eget förutom att lansera själva affärsidén. Försäkringsskyddet är kanske inte det första man tänker på - men det är nog så viktigt.

- Försäkringen är skräddarsydd för att passa de flesta små nystartade företag. Kunden behöver inte ta ställning till olika val och tillägg, vår försäkringslösning är paketerad och klar, säger Ann-Christin Lindholm, projektledare på Länsförsäkringar.

Det som gör den unik jämfört med andra alternativ på marknaden är att det är en prova-på-försäkring som ger ett brett försäkringsskydd. Dessutom till ett fast pris oavsett storlek på företaget - upp till fem anställda.

- Det startas många tusen småföretag varje år i Sverige, och vi vill med vår försäkring ge den ekonomiska trygghet som är så viktig i uppstartsperioden, säger Ann-Christin Lindholm.

Försäkringen kan tecknas när som helst under det första verksamhetsåret av företag med upp till fem anställda. Den nya paketprodukten kallas ”Startaföretagsförsäkring” och får säljstart den 1 december. Försäkringen kan endast tecknas digitalt på Länsförsäkringars webbplats.

Det här innehåller försäkringen:

Grundskydd
• Egendomsförsäkring inklusive allriskförsäkring
• Avbrottsförsäkring
• Ansvarsförsäkring inklusive skydd för rådgivande verksamhet
• Rättsskyddsförsäkring

Tillägg som ingår:
• Allriskförsäkring på arbetsområde
• Förmögenhetsbrottsförsäkring
• Tjänstereseförsäkring
• Olycksfalls- samt kundolycksfallsförsäkring
• Kyl- och frysförsäkring
• Krisförsäkring

Ann-Christin Lindholm, projektledare, 073-964 16 46
Länsförsäkringars pressjour 08-588 418 50

Snabbfakta

Unik försäkring med omfattande skydd och prova-på-upplägg under sex månader för småföretagaren. Säljstart 1 december.

Citat

Ann-Christin Lindholm, projektledare Länsförsäkringar