SKI: Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda pensionssparare

Sveriges mest nöjda kunder inom privat pensionsförsäkring hittar du på Länsförsäkringar. Det framgår av kundmätningen Svenskt Kvalitetsindex Försäkring 2014.

– Den här uppskattningen sporrar oss. Det är ett resultat av vårt breda erbjudande i kombination med den unika närhet vi har till våra kunder. Som ett kundägt bolag är det extra viktigt att kunderna är så tydligt positiva till oss, säger Tua Holgersson, vd Länsförsäkringar Fondliv.

Om vi tittar på kundnöjdheten i tjänstepensionsaffären, företagskunder, så höjer vi oss från en tredjeplats till en andraplats på rankingen. Själva kvalitetsindex stiger från 67,2 till 73,6 - den kraftigaste förbättringen av alla bolag i årets tjänstepensionsmätning.

– En kraftig förbättring men vi vet att vi kan bättre. Vi har arbetat fram en plan som ska skapa ett ännu starkare erbjudande inom pensionsområdet, säger Tua Holgersson.

Läs hela undersökningen från Svenskt Kvalitetsindex här

Länsförsäkringar, presstjänst. Tel. 08-588 418 50

Se också Länsförsäkringars Nyhetsrum.

Länsförsäkringar är Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Kunderna i vart och ett av landets län äger sitt lokala och självständiga länsförsäkringsbolag. 23 länsförsäkringsbolag samverkar genom det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB, som bedriver utveckling och service inom bank, liv-, sak- och djurförsäkring. Länsförsäkringar har ett brett utbud av försäkringar och banktjänster för privatpersoner, företag och lantbruk. Samtliga bolag inom länsförsäkringsgruppen är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Citat

Tua Holgersson, vd Länsförsäkringar Fondliv