Spara till resan i appen

Länsförsäkringars nya funktion i mobilappen gör det möjligt att sätta personliga sparmål. Samtidigt görs designen i appen om för att underlätta användandet.

– Vi har märkt att det finns ett stort behov bland våra kunder av att ha ett mål med sitt sparande och kunna visualisera det. I denna version av appen lanserar vi sparhjälpen som ska hjälpa våra kunder att snabbt och enkelt sätta upp ett personligt sparmål, säger Susanne Bergh chef för digitala kanaler på Länsförsäkringar Bank.

I samband med att sparmål lanseras som ny funktion kommer Länsförsäkringars mobilapp att få en helt ny design som ska underlätta för kunden.

Idag använder 90 procent av våra aktiva bankkunder appen och vi har 5,5 miljoner inloggningar varje månad. Till exempel sker 40 procent av all fondhandel i appen.

– Andelen kunder som använder appen ökar hela tiden. Den nya tekniken gör det möjligt att du själv kan styra hur och när du vill göra dina bankärenden. Då gäller det att vår mobilapp är attraktiv att använda, säger Susanne Bergh.

Fakta om Länsförsäkringars app

Som kund i Länsförsäkringar behövs bara en app. Här finns allt samlat för privatkunder och företagskunder inom bank, försäkring och pension.

Se vilka tjänster som finns i appen här: http://www.lansforsakringar.se/stockholm/privat/att-vara-kund/digitala-tjanster-telefonbank/appar/

Susanne Bergh, chef för digitala kanaler på Länsförsäkringar Bank. Tel. 073-964 24 50

Presskontakt Länsförsäkringar. Tel. 08-588 418 50

Se också Länsförsäkringars Nyhetsrum.