Sveriges bästa marknadschef i kategorin försäkring

Fanny Wallér har utsetts till Sveriges bästa marknadschef i kategorin försäkring och här är hennes egen motivering till varför hon tror att Länsförsäkringars reklam uppskattas:

– Länsförsäkringar är på riktigt och lever varumärket varje dag. Det vi står för är något människor uppskattar, en stabil och långsiktig leverantör av trygghet på hemmaplan. Vi vet genom ett antal undersökningar och studier, både i egen regi och i andras, att varumärket Länsförsäkringar på många sätt intar en särställning inom de branscher där vi verkar, säger Fanny Wallér, kommunikationsdirektör på Länsförsäkringar och fortsätter.

– Nu har vi dessutom hittat ett eget uttryck som på ett effektivt och lekfullt sätt speglar vårt varumärke och som samtidigt inte äventyrar trovärdigheten som en finansiell aktör. I år har vi lyckats uppnå den högsta reklamerinran på tre år och ser vi att även ”top of mind” hos unga ökar.

Utdrag ur juryns motivering

”Att göra försäkring roligt är inte lätt. Den här aktören har insett vikten av en snygg reklamsåpa. Med kontor ute i landet kan vi försäkra er om att den här vinnaren verkligen förtjänar årets förstaplats.”

Så här gick mätningen till

Resumé mäter tillsammans med Xtreme hur ett 100-tal varumärken utvecklats från hösten 2016 till hösten 2017. Xtreme mäter kundernas preferens att välja de varumärkena, men väger också in om det är ett tänkbart val och hur differentierat kunderna upplever varumärket utifrån ett antal varumärkesattribut är. Vinnaren i respektive kategori är den som stärkt sitt varumärke mest utifrån varumärkets förutsättningar och kategorins utmaningar.

Fanny Wallér, kommunikationsdirektör på Länsförsäkringar, Tel. 070-692 77 79
Länsförsäkringars pressjour, Tel. 08 – 588 418 50