Webbplatsen – ytterligare ett steg i Länsförsäkringars resa mot ny visuell identitet

Länsförsäkringar påbörjade resan mot en ny visuell identitet redan förra året och nu anpassas även lansforsakringar.se. Besökarna på webbplatsen möts idag av ett nytt utseende och formspråk samt hur informationen visas och disponeras på sidorna.

Bland annat är typsnitt, färger och grafiska illustrationer nya.

– Förra året påbörjade vi arbetet med att ändra vår visuella identitet med nytt formspråk, typsnitt och logotyp. Vår webbplats är en viktig bärare av varumärket och det är med stolthet vi nu anpassar den till det nya visuella uttrycket säger Fanny Wallér, kommunikationsdirektör på Länsförsäkringar.

– Samtidigt passar vi på att förbättra kundupplevelsen. Vi har använt oss av kundinsikter och involverat kunderna genom hela processen, på samma sätt som vi gör i all digital utveckling. En hel del förbättringar och förenklingar har fötts under arbetets gång som vi passar på att införa samtidigt, säger Matilda Ringström, chef digitala kundmöten på Länsförsäkringar.

Några fler exempel på nyheter är att grafiska illustrationer används för att förstärka eller förenkla. Mycket fokus har lagts på det visuella, hur informationen visas och disponeras på sidorna. Likaså att synkronisera olika kanaler så det ser likadant ut oavsett om kunden är inloggad eller inte och att sajten anpassas till den skärm man använder.

Länk till webbplatsen: www.lansforsakringar.se

Fanny Wallér, kommunikationsdirektör, Länsförsäkringar, telefon 070-692 77 79