Lars Fins ny marknadsdirektör för Lantmännen Axa

Lars Fins har utsetts till ny marknadsdirektör för Lantmännen Axa. Lars Fins har en gedigen erfarenhet från detaljhandeln och har haft många framträdande befattningar, bland annat inom Axfood och Coop.

– Vi är mycket glada över att knyta Lars ännu närmare vår kärnverksamhet. Lars erfarenhet är välkommen med tanke på den utveckling som vi står inför med bland annat Gooh!:s expansion i dagligvaruhandeln. Det är därför naturligt att Lars nu tar steget fullt och axlar rollen som marknadsdirektör för affärsområdet, för att kunna integrera Lantmännen Axas resurser på bästa sätt, säger Magnus Johansson, affärsområdeschef för Lantmännen Axa.

Lars Fins kommer parallellt med den nya rollen att kvarstå som vd för Gooh

.! För frågor kontakta gärna: Magnus Johansson, affärsområdeschef Lantmännen Axa, tel: 0709- 27 87 47 Lars Fins, marknadsdirektör Lantmännen Axa, tel: 0709-27 80 00 Eva Lagerstam, informationschef Lantmännen Axa, tel: 08-519 787 67 eller 0709-27 80 98

Om oss

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 29 000 svenska lantbrukare, är 8 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 33 miljarder kronor. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, GoGreen, Hatting, Schulstad och Gooh. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan så kan vi tillsammans ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på lantmannen.se/omlantmannen