Sveriges största matbutiker lanserar Gooh!

Färdigmatskonceptet Gooh! är efterfrågat i dagligvaruhandeln. Därför utökar nu Gooh! sina ”Shop in shop”-avdelningar till ytterligare butiker i Stockholmsområdet.

– Vi är extremt stolta över att få chansen i några av Sveriges mest kända matbutiker. Det är en enorm möjlighet och samtidigt en stor utmaning för ett litet nybyggt företag säger Lars Fins, vd för Gooh

.!Priserna för Gooh!-rätterna kommer att ligga i samma nivå som i Gooh!s egna butiker, vilket innebär 39–69 kronor. I sortimentet finns vällagade rätter som tagits fram tillsammans med Operakällarens Stefano Catenacci. Storsäljarna är förutom Operakällarens köttbullar i gräddsås, fisk av olika slag samt kycklingrätter. Många av maträtterna är nyckelhålsmärkta och försäljningen av menyer för lunch och middag, står för en övervägande del.

För frågor kontakta gärna: Lars Fins, vd Gooh!, tel: 0709-27 80 00 Jenny Fridh, informationschef Lantmännen Axa, tel: 0709-27 80 71

Om oss

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 29 000 svenska lantbrukare, är 8 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 33 miljarder kronor. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, GoGreen, Hatting, Schulstad och Gooh. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan så kan vi tillsammans ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på lantmannen.se/omlantmannen