Ny vd för Lantmännen Maskin AB

Den 3 september tillträdde Jonas Arvidsson som vd för Lantmännen Maskin AB.

Mitt uppdrag på Lantmännen Maskin blir att leda företaget i en förändringsprocess som resulterar i ökad kundnytta. Lantbruket och maskinbranschen står inför stora utmaningar och Lantmännen Maskin är en viktig aktör på marknaden. Jag är mycket glad över att få vara en del av Lantmännen, säger Jonas Arvidsson.

Jonas Arvidsson har en gedigen erfarenhet som företagsledare i olika branscher. Han har en bakgrund inom försäljning och affärsutveckling. Jonas kommer närmast från en post som koncernchef för BTJ.

För frågor kontakta gärna:
Anna-Lena Lindell, marknadskommunikationschef Lantmännen Maskin, tfn 010-55 60 119

Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom lantbruk, maskin, energi och livsmedel. Exempel på våra varumärken är Axa, Kungsörnen, Kronfågel, GoGreen, Hatting, Schulstad och Gooh. Vi ägs av 35 000 svenska lantbrukare, har fler än 10 000 medarbetare, har närvaro i 22 länder och omsätter 38 miljarder kronor. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Det, kombinerat med att Lantmännen har verksamhet i hela kedjan från jord till bord, gör att vi kan ta ansvar för alla steg i kedjan. Läs gärna mer på www.lantmannen.com eller www.lantmannen.se

Lantmännen Maskin är ett av Lantmännens affärsområden och representerar bland annat varumärkena Valtra, Fendt och Claas. Lantmännen Maskin ansvarar för hela kedjan från inköp till försäljning och har, genom sina dotterbolag, distributionsansvar för Danmark och Norge. Lantmännen Maskin har 866 anställda och ingår i division Maskin som hade en omsättning under 2011 på 10 328 miljoner kronor. Läs gärna mera på www.lantmannenmaskin.se

Taggar: