Färdigjästa bakverk gör det lättare än någonsin att baka hemma

Svenskarnas intresse för bakning är på topp, men samtidigt minskar tiden man har att spendera i köket. Därför lanserar nu Lantmännen Unibake färdigjästa kanelbullar och croissanter under varumärket Hatting. Skillnaden mot de färdigbakade bullar som finns i frysdisken i dag är att de nya, färdigjästa kan bakas färdigt precis före serveringen, vilket ger både fin färskhållning och extra mycket smak, för att inte tala om den ljuvliga doften av nybakat hemma.

Fika har länge varit nästan heligt i Sverige, och de senaste åren har intresset för att baka ökat. Samtidigt har många inte tiden som krävs för att baka hemma. För att göra det möjligt för alla att få doften av nybakat hemma lanserar nu Lantmännen Unibake färdigjästa, smakrika kanelbullar och croissanter under varumärket Hatting. Tidigare har helt färdigbakade bakverk dominerat i frysdisken.

Färdigjästa bakverk har varit populärt i butiker och serveringar i decennier och gjort att fikaälskare kunnat få nybakade bullar och bröd i butiken, men det är först nu som de själva kan baka dem hemma, säger Susanna Händel, kategorichef för Hatting på Lantmännen Unibake.

Det är en svensk och en internationell fikafavorit som nu gör entré. Först ut i Hattings baka-hemma-sortiment är alltså den ständigt storsäljande kanelbullen och världens mest sålda wienerbakverk, croissanten. Croissanten har blivit en allt vanligare syn även i Sverige såväl till frukost som till dagens fikastunder.

För mer information kontakta:
Eva Strömbom,   marknadsdirektör Lantmännen Unibake
Tel: 0
E-post:
eva.strombom@lantmannen.com
Lantmännens pressjour 0730 46 58 00

Eva Strömbom, Marknadsdirektör, Lantmännen Unibake Sweden AB | 010-556 12 35

Om Lantmännen Unibake
Lantmännen Unibake är Nordeuropas största tillverkare av frysta brödprodukter för både foodservice, dagligvaru- och servicehandeln som riktar sig till kunder över hela världen. Lantmännen Unibake i Sverige omsätter ca 1,6 miljarder kronor och har 350 anställda. Produktionen bedrivs vid tre bagerier, ett i Örebro, ett i Huddinge och ett i Mantorp och vi producerar och marknadsför produkter inom områdena fast food, mat- och fikabröd både som bake-off och färdigbakade produkter. Läs gärna mer på: www.lantmannen-unibake.se

Om Lantmännen
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 37 miljarder kronor. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, GoGreen, Schulstad, Gooh!, FINN CRISP och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan, kan vi tillsammans ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på: lantmannen.com/omlantmannen

Taggar: