Korvbrödsbagarn firar 60 år på Smaka på Stockholm

Report this content

I år fyller Korvbrödsbagarn 60 år. Detta firas bland annat genom att medverka på Smaka på Stockholm, en av världens största matfestivaler. Gästerna kommer erbjudas de senaste trenderna, nyskapande kreationer och klassiker. Dessutom kommer stjärnkocken Christian Hellberg leda finalen i tävlingen om Sveriges mest innovativa korvbrödsportion.

I år fyller Korvbrödsbagarn 60 år, en modern 60-åring som sedan begynnelsen varit en kär vän i de svenska hemmen. Detta firas genom att första veckan i juni medverka under Smaka på Stockholm med en servering där man både visar upp retrokänsla och nya innovativa portioner. Besökarna kommer erbjudas klassisk varmkorv, en innovativ lobster roll samt vegetariska skapelser i samarbete med GoGreen.

Fast food har tagit steget in i finrummet och den traditionella korv med bröd-portionen har utvecklats till en kulinarisk måltid i takt med trenderna. Sedan starten i Karlskoga 1957 har Korvbrödsbagarns sortiment utökats med en rad olika produkter, vilka möjliggör modern kreativ matlagning. Brödets huvudinnehåll och tillbehör varierar numer med hänsyn till personlig smak och stil.

Under Smaka på Stockholm anordnar Korvbrödsbagarn även en så kallad Dog Fight. Stjärnkocken Christian Hellberg, högaktuell i Korvbrödsbagarns webb-tv-serie ”Hellberg & Hellberg” finns på plats för att leda tävlingen. Dog Fighten går ut på att kora Sveriges bästa och mest innovativa korvbrödsportion, och avslutas den 6 juni, live på stora scenen.

För mer information kontakta:
Eva Strömbom, marknadsdirektör Lantmännen Unibake
Tel: 0
E-post:
eva.strombom@lantmannen.com
Lantmännens pressjour0730 46 58 00

Eva Strömbom, Marknadsdirektör, Lantmännen Unibake Sweden AB | 010-556 12 35

Om Lantmännen Unibake
Lantmännen Unibake är Nordeuropas största tillverkare av frysta brödprodukter för både foodservice, dagligvaru- och servicehandeln som riktar sig till kunder över hela världen. Lantmännen Unibake i Sverige omsätter ca 1,6 miljarder kronor och har 350 anställda. Produktionen bedrivs vid två bagerier, ett i Örebro och ett i Mantorp och vi producerar och marknadsför produkter inom områdena fast food, mat- och fikabröd både som bake-off och färdigbakade produkter. Läs gärna mer på: www.lantmannen-unibake.se

Om Lantmännen
Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, verksamhet i ett 20-tal länder och omsätter 37 miljarder kronor. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, Korvbrödsbagarn, Hatting, Gooh!, FINN CRISP och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan, kan vi tillsammans ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på: www.lantmannen.com

Taggar: