Klart med både ny rektor och lokaler för Erlaskolan

Nu är det klart. Erlaskolan för åk F-9 som startar i Katrineholm i augusti, har nu rekryterat Henrik Eriksson som rektor. Dessutom har man både fått bygglov och slutit avtal om de lokaler man planerar för Erlaskolan. Det är gamla Posthuset på Fredsgatan som nu blir skola.

- Lokalerna kommer att byggas om och renoveras och vi kommer att skapa en bra utemiljö för lek och lärande. Bygglovet har dröjt men nu har vi fått klartecken och skrivit avtal med Klövern vilket känns väldigt bra. De kommer att börja bygga snarast möjligt och jag är övertygad om att ombyggnaden kommer att bli precis som vi vill ha den säger Richard Weibull, grundskolechef för Erlaskolan.

Henrik Eriksson som tillträder tjänsten som rektor på Erlaskolan har en gedigen skolbakgrund som både lärare och rektor. Han har bl.a. arbetat som rektor på Campus Oxelösund och på Realgymnasiet i Norrköping. Han har också arbetat många år på Lärande i Sverige AB som är det företag som driver Erlaskolan. Henrik har bl.a. ansvarat för utvecklingen av Erlaskolans koncept.

-  Det här är en spännande utmaning säger Henrik Eriksson.  Jag är glad för det stora intresset bland både elever och föräldrar och jag ska göra allt för att svara upp mot de högt ställda förväntningarna. De goda relationer vi fått i Katrineholm gör att vi ligger i slutfas med alla viktiga detaljer inför skolstarten. Vi är väl förberedda och håller som bäst på att anställa övriga medarbetare. Antagningsbesked kommer att skickas ut till barn och föräldrar snarast. Alla ser vi fram emot att få ta emot barnen i augusti!

Erlaskolan drivs av Lärande i Sverige AB - ett av Sveriges snabbast växande utbildningsföretag. 2011 startade Lärande den första Erlaskolan i Norrköping. Kön har varit så stor att vi till hösten startar ännu en skola i Norrköping och en i Katrineholm. Förutom grundskoleverksamhet bedriver företaget också gymnasieverksamhet i form av Realgymnasiet som startade 2003 och idag finns på 14 orter i Sverige.

Henrik Eriksson, rektor för Erlaskolan i Katrineholm, tel 0736-369700

Richard Weibull, grundskolechef för Erlaskolan, Lärande i Sverige AB, tel 0766-274087

Pdf med skisser på ritningar samt bild på Henrik Eriksson bifogas i detta mejl.

För mer information se också www.erlaskolan.se  och  www.larande.se