Pressinbjudan - Inspirationsföreläsning med Owe Sandström

Owe Sandström är biologen, zoologen, designern och kreatören som många känner igen från tv-programmet Hur gör djur? Numera jobbar han också som senior advisor till Realgymnasiets djurvårdsutbildningar över hela landet. Söndag den 3 februari klockan 11.00 håller Owe Sandström en inspirationsföreläsning på Realgymnasiet i Malmö för eleverna på skolans djurvårdsutbildning. Djurintresserade högstadielever och allmänheten hälsas välkomna.

Han har designat scenkläder till Abba, showinslag till Stockholm International Horse Show och som biolog och zoolog arbetar han i en mängd olika sammanhang där det finns djur – alltid med djurens bästa för ögonen. Owe Sandström kommer till Realgymnasiet i Malmö söndagen den 3 februari klockan 11.00 och håller en spännande inspirationsföresläsning på temat ”Naturbruk och djurvård – en allt viktigare utbildning i en alltmer hotad värld”.

– Vi vill i första hand inspirera våra egna elever men även de högstadieelever som funderar på att söka till vår djurvårdsutbildning berättar Mats Wermelin, som är rektor på Realgymnasiet i både Malmö och Lund. Ungdomar som är intresserade av djur och vill veta mer om utbildningen är därför varmt välkomna hit!

– Det ska bli intressant att höra vad Owe Sandström berättar eftersom han har så lång erfarenhet av att jobba med djur på olika sätt säger Evelina Mucciarelli som går andra året på Djurvårdsutbildningen på Realgymnasiet i Malmö.

Även du som journalist hälsas varmt välkommen!

När?           Söndag den 3 februari kl 11.00
Var?           Realgymnasiet, Carlsgatan 12 C, alldeles intill Centralstationen i Malmö.

Anna Hellström, biträdande rektor och lärare, Realgymnasiet tel. 0766 - 27 40 58
Mats Wermelin, rektor Realgymnasiet i Malmö och Lund, tel. 0766 - 27 40 59

Ytterligare information om Realgymnasiet och våra utbildningar finns på www.realgymnasiet.se  och www.larande.se

Vi finns också på www.facebook.com/realgymnasiet , på www.instagram.com/realgymnasiet och på www.twitter.com/realgymnasiet.

Du är även välkommen att besöka vårt pressrum på www.cisionwire.se/larande

Lärande i Sverige AB driver Realgymnasiet på 14 orter i Sverige. Vi samarbetar mycket nära med branschen och finns mitt i city. På så vis skapar vi utbildningar som håller en hög kvalitet och som ger eleverna värdefulla kontakter för framtiden. Vi lägger stor vikt vid att eleverna utvecklas både kunskapsmässigt och personligt. Realgymnasiet erbjuder NB-programmen: Hästhållning (ridning, trav och islandshäst), Hund, Djurvård, Djurpark och Äventyrsturism. Vi har även HV-programmet med utbildning till Hår- och Makeupstylist, Teknikprogrammet samt utbildning till IT-tekniker. Utbudet varierar på orterna. Förutom gymnasieverksamhet bedriver företaget också grundskoleverksamhet. Erlaskolan startade 2011 och finns idag med tre skolor på två orter i Sverige. Flera lanseras under 2013.