Realgymnasiet bjuder in till vårsalong

Ikväll öppnar Realgymnasiet upp dörrarna för konsten när elever, lärare och inbjudna konstnärer visar upp sina verk.

Kreativa elever och lärare finns inte bara på konstskolor och fotoutbildningar. De frodas även inom såväl IT- och teknikutbildningar som i naturbruksprogrammens värld. Under en kväll arrangerar Realgymnasiet i Linköping därför, för första gången, en vårsalong där skolans elever och lärare visar upp sina verk.

Klockan 18 ikväll slår portarna upp för allmänheten. Förutom konst bjuds även på bubbel, och mingel utlovas. Dessutom medverkar några utomstående konstnärer.

Mer information finns på webben: bit.ly/varsalong

Emelie Deboussard
E-post: emelie.deboussard@realgymnasiet.se
Tel: 013-460 18 22

Lärande i Sverige AB driver Realgymnasiet på 14 orter i Sverige. Vi samarbetar nära branschen och finns mitt i city. På så vis skapar vi utbildningar som håller en hög kvalitet och som ger eleverna värdefulla kontakter för framtiden. Vi lägger stor vikt vid att eleverna utvecklas både kunskapsmässigt och personligt. Realgymnasiet erbjuder naturbruksprogrammen Hästhållning - ridning, trav och islandshäst, Hund, Djurvård, Djurpark och Äventyrsturism. Vi har även hantverksprogrammet med utbildning till Hår- och makeupstylist, Teknikprogrammet samt utbildning till IT-tekniker. Utbudet varierar på orterna. Förutom gymnasieverksamhet bedriver företaget också grundskoleverksamhet. Erlaskolan startade 2011 och finns idag med tre skolor på två orter i Sverige.