Realgymnasiet inviger nya lokaler

Onsdag den 27 november kl 18.00 är det en stor dag för Realgymnasiet i Västerås för vi inviger våra nya lokaler på Ingenjör Bååths gata 47 i centrala Västerås. Du som journalist är varmt välkommen att delta.

Klockan 18.00 klipper vi bandet och det blir tal av Katarina Sweding, rektor på Realgymnasiet, följt av alkoholfritt bubbel, snittar och snacks.

Under kvällen får du träffa elever som gått här, våra elevambassadörer, elever som studerar på Realgymnasiet nu, branschfolk, lärare och övrig skolpersonal.

Christina "Kicki" Hedlund, kommunikatör

E-post: christina.hedlund@realgymnasiet.se

Katarina Sweding, rektor

E-post: katarina.sweding@realgymnasiet.se

Lärande i Sverige AB driver Realgymnasiet på 13 orter i Sverige. Vi samarbetar nära branschen och finns mitt i city. På så vis skapar vi utbildningar som håller en hög kvalitet och som ger eleverna värdefulla kontakter för framtiden. Vi lägger stor vikt vid att eleverna utvecklas både kunskapsmässigt och personligt. Realgymnasiet erbjuder utbildningar inom djur, turism, hantverk och digitalitet. Utbudet varierar på orterna. Förutom gymnasieverksamhet bedriver företaget också grundskolan Erlaskolan.