Realgymnasiet startar stylistutbildning i Nyköping

Realgymnasiet i Nyköping breddar nu sitt programutbud med en stylistutbildning inom Hantverksprogrammet inför hösten 2014.

- Det känns helt fantastiskt, säger Marita Encke-Dahlin, rektor på Realgymnasiet i Nyköping.

Sedan starten av Realgymnasiet i Nyköping 2007 finns ett antal utbildningar inom Naturbruksprogrammet på skolan: Häst, Hund, Djurvård och Äventyrsturism.

Med det nya tillskottet vidgar skolan sin profil till en annan grupp av ungdomar än tidigare, något Marita tror kan skapa en härlig blandning av elever.

Även de niondeklassare som under hösten skrivit upp sitt intresse för utbildning kan nu glädja sig åt beskedet.

- Vi har cirka 40-50 ungdomar just nu som är intresserade av att börja Stylist hos oss, säger Marita.

Stylist på Realgymnasiet i Nyköping startar hösten 2014.

Marita Encke-Dahlin, rektor
Marita.Encke-Dahlin@realgymnasiet.se

Lärande i Sverige AB driver Realgymnasiet på 13 orter i Sverige. Vi samarbetar nära branschen och finns mitt i city. På så vis skapar vi utbildningar som håller en hög kvalitet och som ger eleverna värdefulla kontakter för framtiden. Vi lägger stor vikt vid att eleverna utvecklas både kunskapsmässigt och personligt. Realgymnasiet erbjuder utbildningar inom djur, turism, hantverk och digitalitet. Utbudet varierar på orterna. Förutom gymnasieverksamhet bedriver företaget också grundskolan Erlaskolan.