Realgymnasiets stylistelever inviger sin nya lokal

Fredag den 15 februari är det en stor dag för de elever som går och utbildar sig till hår- och makeupstylister på Realgymnasiet i Uppsala. Då invigs deras nya stylistlokal med plats för arbete med såväl naglar, som med hår och makeup.

Klockan 12.00 klipper stylistlärarna bandet och det blir tal av Elisabeth Bäckman rektor på Realgymnasiet, följt av alkoholfritt bubbel och snittar.

– Det är verkligen kul att vi får en så fin lokal där vi kan träna på alla olika delar som ingår i vår utbildning säger Amanda Eriksson som går första året på Realgymnasiets utbildning till hår- och makeupstylist. Efter gymnasiet funderar hon på att starta egen nagelsalong.

Intresserade nior som funderar på att utbilda sig till hår- och makeupstylist hälsas varmt välkomna. Hela dagen, mellan kl 9.00 – 18.00, har Realgymnasiet öppet hus och då finns det möjlighet att få kostnadsfria behandlingar och att träffa elever och personal på Realgymnasiet. Även APL-värdar, d.v.s. samarbetspartners där eleverna har praktikplatser, är inbjudna och kommer att delta under dagen.

Du som journalist är varmt välkommen att delta.

Fredag 15 februari

kl 9-18 öppet hus med kostnadsfria behandlingar
Kl 12.00 invigning av nya lokalen med bandklippning, tal, alkoholfritt bubbel och snittar.

Realgymnasiet, Kungsängsgatan 12, 753 22 Uppsala

Elisabeth Bäckman, rektor Realgymnasiet Uppsala, telefon 018-480 10 81
Rebecka Ell, mentor, Realgymnasiet i Uppsala, telefon 0766-47 20 75

Ytterligare information om Realgymnasiet och våra utbildningar finns på www.realgymnasiet.se och www.larande.se.

Vi finns också på facebook, på instagram och på twitter. Du är även välkommen att besöka vårt pressrum.

Lärande i Sverige AB driver Realgymnasiet på 14 orter i Sverige. Vi samarbetar mycket nära med branschen och finns mitt i city. På så vis skapar vi utbildningar som håller en hög kvalitet och som ger eleverna värdefulla kontakter för framtiden. Vi lägger stor vikt vid att eleverna utvecklas både kunskapsmässigt och personligt. Realgymnasiet erbjuder NB-programmen: Hästhållning (ridning, trav och islandshäst), Hund, Djurvård, Djurpark och Äventyrsturism. Vi har även HV-programmet med utbildning till Hår- och Makeupstylist, Teknikprogrammet samt utbildning till IT-tekniker. Utbudet varierar på orterna. Förutom gymnasieverksamhet bedriver företaget också grundskoleverksamhet. Erlaskolan startade 2011 och finns idag med tre skolor på två orter i Sverige. Flera lanseras under 2013.