Skolinspektionens nolla ett kvitto på bra skola

Skolinspektionen har genomfört en tillsyn av Realgymnasiet i Eskilstuna. Skolan uppfyller alla krav inom de områden som ingick i granskningen. - Det är ett kvitto på att vi har en riktigt bra skola, säger rektor Thomas Lines.

Realgymnasiet i Eskilstuna bedöms uppfylla alla krav Skolinspektionen ställer när det gäller undervisning och lärande, trygghet och studiero, åtgärder mot kränkande behandling, samt utveckling av verksamheten. Det ger skolan noll förelägganden i den granskning som genomfördes tidigare i vår.

- Vår grundinställning har hela tiden varit att vi ska göra en bra skola varje dag, hela tiden. Det är något som våra elever upplever att vi gör och det är en extra bonus att Skolinspektionen nu bekräftar det, säger rektor Thomas Lines.

- Alla Realgymnasier som Skolinspektionen granskat i vår har hittills fått noll förelägganden. Det visar att vi genomgående håller hög kvalitet på alla våra skolor i hela landet, fortsätter han.

Sedan tidigare har även Realgymnasiet i Borås, Gävle, Linköping, Norrköping, Stockholm och  Sundsvall fått noll förelägganden efter en granskning av Skolinspektionen.

Läs beslutet på Skolinspektionens webb: http://siris.skolverket.se/siris/ris.openfile?docID=528732

För frågor:

Per-Erik Lorentzon, gymnasiechef
0708-60 00 34

Thomas Lines, rektor på Realgymnasiet i Eskilstuna
0721-78 73 28

Realgymnasiet är en skola med fokus på teamarbete och nära samarbete med branschen. Här skapar våra medarbetare varje dag mer och bättre skola för alla våra elever. Realgymnasiet är en del av Lärande i Sverige AB, en av de största aktörerna på friskolemarknaden. Vi startade det första Realgymnasiet 2003 och finns idag på ett flertal orter i landet, från norr till söder.