Bästa skolkommun 2007 - Lomma

Idag presenterar Lärarförbundet för sjätte året i rad Sveriges Bästa skolkommun. Vinnare 2007 är Lomma kommun. Årets skolförbättrare är Motala kommun. Motala har klättrat 128 steg på listan – mest av alla kommuner.

Föregående års placering inom parentes: 1. Lomma (2) 2. Lund (3) 3. Båstad (5) 4. Övertorneå (1) 5. Tjörn (10) 6. Norsjö (8) 7. Luleå (11) 8. Habo (14) 9. Hammarö (59) 10. Umeå (15) 11. Staffanstorp (9) 12. Pajala (19) 13. Åsele (55) 14. Kalmar (27) 15. Mörbylånga (16)

Kommentarer: Eva-Lis Preisz, ordförande i Lärarförbundet, 0705-767238 Upplysningar: Matilda Westerman, pressekreterare, 08-737 69 02 Alf Lindberg, pressombudsman, 0703 - 16 67 14

Läs mer på lararforbundet.se/bastaskolkommun

Lärarförbundet är ett fackligt yrkesförbund med 228 000 medlemmar. De största medlemsgrupperna utgörs av lärare i grund- och gymnasieskolan, förskollärare, fritidspedagoger, skolledare och lärare på högskolan. Lärarförbundet är Nordens största lärarorganisation och driver frågor som utvecklar läraryrket och skolan.

Om oss

Lärarförbundet är Sveriges största lärarorganisation och driver frågor som utvecklar läraryrket och skolan. Lärarförbundet är ett fackligt yrkesförbund med 232 000 medlemmar. De största medlemsgrupperna utgörs av lärare i grund- och gymnasieskolan, förskollärare, fritidspedagoger, skolledare och lärare på högskolan.