Petter Ådahl ny ordförande för Lärarförbundet Student

Lärarstudentmötet, Lärarförbundet Students årsmöte, valde i helgen Petter Ådahl till ordförande. Petter Ådahl väljs till ordförande för 2016 och efterträder Ditte Karlsson.

- Det känns jättebra och smickrande att bli vald till ordförande. Den viktigaste frågan för Lärarförbundet Student att driva nästa år är den om att alla lärarutbildningar ska genomsyras av språk- och andraspråksperspektiv, säger Petter Ådahl.

Petter Ådahl kommer från Sundsvall och studerar till ämneslärare vid den kompletterande ämneslärarutbildningen vid Uppsala universitet.

Lärarförbundet Student företräder de 27 000 studerandemedlemmarna i Lärarförbundet.

För mer information:
Amanda Florin, Pressekreterare,  072-237 88 82

Lärarförbundet är Sveriges största lärarorganisation och driver frågor som utvecklar läraryrket och skolan. Lärarförbundet är ett fackligt yrkesförbund me d 233 000 medlemmar. De största medlemsgrupperna utgörs av lärare i grund- och gymnasieskolan, förskollärare, fritidspedagoger, skolledare och lärare på högskolan.

Om oss

Lärarförbundet är Sveriges största lärarorganisation och driver frågor som utvecklar läraryrket och skolan. Lärarförbundet är ett fackligt yrkesförbund med 232 000 medlemmar. De största medlemsgrupperna utgörs av lärare i grund- och gymnasieskolan, förskollärare, fritidspedagoger, skolledare och lärare på högskolan.