Junex Holding sålde Torkelson Möbel AB till Tommy Bengtsson via Fäladen Holding AB. Köparen Tommy Bengtsson ägde även bolaget fram till 2008 och är nu alltså tillbaka vid rodret.

Torkelson Möbel AB grundades för mer än 50 år sedan av Ragnvald och Esther Torkelson med visionen att erbjuda svenska kunder heminredning till överkomliga priser. Företaget erbjuder idag riktiga trämöbler med hantverkskänsla och rötter i skandinavisk design. Företaget är en av de större möbelgrossisterna i Sverige och affärsidén är skapa ett utbud av kvalitativa möbler med hantverkskänsla till överkomliga priser. Torkelson erbjuder ett attraktivt och brett sortiment för heminredning i vardagsrum, sovrum matplats samt hall. Bolaget är känt för bland annat en mycket god kund- och leveransservice och etablerade underleverantörer.

Vi driver och ansvarar för försäljningsprocessen vid medelstora företagstransaktioner och har de senaste åren genomfört över 250 företagsaffärer. Vår långa erfarenhet som rådgivare har gett oss ett brett kontaktnät och goda kunskaper om en lång rad branscher. Bland våra kunder finns såväl ägarledda företag som större koncerner, främst arbetar vi med medelstora bolag med en omsättning upp till 500 miljoner kronor. Lars Weibull AB har kontor i Malmö, Stockholm, Göteborg.