MW Security säljs till kinesiska Century (Hongkong) International Co., Ltd

1 mars 2012 – Lars Weibull AB rådgivare i första affären med kinesiska investerare

Börsbolaget ACAP Invest AB har träffat en överenskommelse med kinesiska Century (Hongkong) International Co., Ltd om att avyttra affärsområdet MW Security.

MW Security's VD Patricia Widgren menar att detta är ett strategiskt förvärv för Century som kommer att förstärka företagets position på Europamarknaden betydligt. Century är verksamma inom samma bransch som MW, vilka utvecklar och säljer stöldskydd för detalj- och dagligvaruhandeln. Century förväntas tillföra både kunskap och ett bredare produktsortiment.

"Jag ser med spänning fram emot att vara VD i ett kinesiskt ägt företag och att tillsammans med mitt team och våra kinesiska kollegor förstärka MW och Century's position inom branschen."

Lars Weibull AB har varit säljarens rådgivare i denna transaktion. För mer information kontakta Lars Weibull på 040-732 95.

Vi driver och ansvarar för försäljningsprocessen vid medelstora företagstransaktioner och har de senaste åren genomfört över 250 företagsaffärer. Vår långa erfarenhet som rådgivare har gett oss ett brett kontaktnät och goda kunskaper om en lång rad branscher. Bland våra kunder finns såväl ägarledda företag som större koncerner, främst arbetar vi med medelstora bolag med en omsättning upp till 500 miljoner kronor. Lars Weibull AB har kontor i Malmö, Stockholm, Göteborg.