Ericsson/Hewlett-Packard och Framfab ingår i partnerskap

Ericsson/Hewlett-Packard och Framfab ingår i partnerskap EHPT, ett joint venture mellan Ericsson och Hewlett-Packard och Framfab meddelar i dag ett samarbete, som startar omedelbart, inom utvecklingen av trådlösa tjänster. Arbetet syftar till att vidareutveckla jalda's plattform för internetbetalningar och Framfabs expertis inom trådlös teknik. Målet är att utveckla marknadsledande trådlösa tjänster. Samarbetet har resluterat i en serie nya trådlösa betalningsapplikationer. Framfab, det tredje största internetkonsultföretaget i världen, och EHPT kommer att arbeta tillsam.mans för att bygga tjänster och öka marknadsandelen för jalda, en standard för betalningar över Internet. - Vi tycker att samarbetet med EHPT är otroligt spännande. När den trådlösa teknologin utvecklas i USA är Framfab i en position som ger företaget möjlighet att bli ledande på utvecklingen av trådlösa applikationer ochspeciellt m-handel, säger Roberg Eisenberg, VD för Framfab USA. jalda gör det möjligt för kunden att betala för tjänster och produkter över Internet och mobilt Internet genom ett lösenord eller en PIN-kod. Bland tjänsterna med jalda-standard som redan utvecklats i samarbetet finns en läskmaskin och en digital jukebox, bägge konfigurerade för ta emot betalningar via Ericsson R380 Smartphone. EHPT och Framfab planerar flera intressanta tjänster i framtiden, bland annat parkeringslösningar, lotterier, pay-per-view-filmer och andra försäljningslösningar. För ytterligare information: Leif Andersson, vice president Corporate Communications FRAMFAB +46 709 41 22 32, leif.andersson@framfab.se Ben Fuller, President, Framfab USA, +1 408 716 7003, ben@framfabusa.com Framfab är en global internetkonsult vars affärsidé är att skapa nya affärer för nätverksekonomin genom strategisk rådgivning och digitala tjänster. Framfab skiljer sig från andra stora internetkonsulter genom att skapa värden för våra kunder med separata affärsområden som kompletterar kärnverksamheten Dessa affärsområdet är Hosting/IT Consulting/Integration, Software och forsknings- och utvecklingscentrat Framfab Labs. Framfab har kontor i Bulgarien, Danmark, Frankrike, Italien, Storbritannien, Nederländerna, Norge, Spanien, Sverige, Schweiz, Tyskland, USA och Österrike. Många välkända globala företag arbetar med Framfab: 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Carlsberg, Electrolux, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, Gore-Tex, Groupe Pernod Ricard, Kelloggs, Packard-Bell, Nike Europe, SAAB, SAS, Viag Interkom, Volvo. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens Attract 40-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/09/20010209BIT00550/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/09/20010209BIT00550/bit0002.pdf