Europas ledande internetkonsult, LBI International AB har fötts

Genom dagens registrering av fusionen mellan Framfab och LB Icon har Europas ledande internetkonsult fötts. Det sammanslagna bolaget antar det nya namnet LBI International AB från 1 augusti. Utöver den nuvarande noteringen vid Stockholmsbörsen kommer LBI International AB att från och med 1 augusti noteras vid Eurolist by Euronext i Amsterdam. Kortnamnet (ticker) vid de båda börserna kommer att vara ”LBI”.

Bolagsverket har idag registrerat fusionen mellan Framfab AB och LB Icon AB. Bolagsverket har också registrerat emissionen av 35 634 133 nya Framfabaktier som kommer att användas som fusionsvederlag varvid LB Icons aktieägare erhåller en Framfabaktie för varje LB Iconaktie. De nya aktierna förväntas bokas på LB Icons aktieägares VP-konton den 1 augusti. Efter registreringen av fusionen och nyemissionen av aktier har Framfab totalt 60 522 946 utestående aktier. Registreringen av fusionen och nyemissionen innebär att fusionsprocessen är avslutad ur ett juridiskt perspektiv och att LB Icon därmed har upplösts. LB Icon kommer att avnoteras från Stockholmsbörsen och Eurolist by Euronext i Amsterdam med verkan från och med 1 augusti. Sista dagen för handel i LB Iconaktier vid Stockholmsbörsen var 26 juli medan sista dagen för handel i LB Iconaktier vid Eurolist by Euronext i Amsterdam är idag den 31 juli. Den 13 juli hölls en extra bolagsstämma i Framfab som beslutade att moderbolaget Framfab AB, villkorat av registreringen av fusionen, ska ändra firma till LBI International AB. I och med dagens registrering av fusionen har villkoret uppfyllts och således kommer det sammanslagna bolaget, som för närvarande bär namnet Framfab AB, med verkan från den 1 augusti att anta namnet LBI International AB. Slutförandet av fusionsprocessen mellan Framfab och LB Icon samt den relaterade namnändringen till LBI International AB markerar skapandet av Europas ledande internetkonsult.