Framfab fövärvar Springway AB

Framfab fövärvar Springway AB Framfab fortsätter expandera genom förvärv och kan idag meddela att företaget tecknat ett intentionsavtal om förvärv av Internetkonsulten Springway i Malmö. Springway har nio anställda och utvecklar E-business lösningar med fokus på affärsnytta. Köpeskillingen utgörs av aktier i Framfab. - Springways arbetssätt och kultur liknar på många sätt Framfabs, vilket är en viktig del i ett lyckat förvärv. Vidare har Springway kvalificerad kompetens inom affärsutveckling, strategi, e-handel och CRM (customer relationship management), säger Jonas Birgersson, VD Framfab. - Sammanslagningen skapar nya möjligheter för oss. Genom Framfab får vi en bred plattform för kompetensutbyte i större kundprojekt och tillgång till ett starkt varumärke, säger Jonas Nilsson, VD och grundare, Springway. Springway har funnits sedan 1998 och har idag kunder som Panduro Hobby, Upgrade Communication, Färgtema, Sydkraft ServicePartner, Papperskedjan och Svenskt Kulturarv. För ytterligare information kontakta: Jonas Birgersson, VD Framfab +46 46 286 33 03, jonas.birgersson@framfab.se Martin Anderlind, Marknadskommunikation, Framfab + 46 70 658 85 42, martin.anderlind@framfab.se, www.framfab.se Jonas Nilsson, VD Springway, + 46 40 12 49 00, jonas.nilsson@springway.se, www.springway.se Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består idag av 600 medarbetare fördelade på 18 kontor lokaliserade i Göteborg, Köpenhamn, Linköping, London, Lund, Malmö, Paris, Stockholm och Västerås. Framfab är generalentreprenör av Internettjänster till Volvo Car Corporation, Volvo Group, Vattenfall, IKEA och Electrolux. Exempel på andra kunder är AstraZeneca, Ericsson, SAAB-gruppen, Tele Danmark och Unibank. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/17/19991117BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/17/19991117BIT00340/bit0002.pdf