Framfab gör e-handelslösning för Goodyear

Framfab gör e-handelslösning för Goodyear Goodyear Dunlop Tires Sverige AB lanserar i dagarna ett internetbaserat ordersystem utvecklat av internetkonsultföretaget Framfab. Lösningen, som arbetats fram i Framfabs vertikala organisation för Manufacturing, gör det möjligt för Goodyears återförsäljare att via ett extranät direkt placera sina ordrar hos leverantören. -Detta e-handelssystem innebär både att vi effektiviserar leveransprocessen och ökar vårt kundfokus, säger Per Detterman, sälj- och teknikstödansvarig på Goodyear Dunlop Tires Sverige AB. -Vi är glada över Goodyears förtroende för Framfab. Detta arbete visar ytterligare att Framfabs strategi med satsningar mot fordons- och tillverkningsindustrin är framgångsrik, säger Michael Gustavsson, VD Framfab Sverige AB. För ytterligare information: ·Alexander Kehrer, Kundansvarig Framfab, telefon 08-41 00 02 58,alexander.kehrer@framfab.se ·Mikael Törnqvist, Informationschef Framfab Sverige AB, telefon 08-41 00 05 16, mikael.tornqvist@framfab.se ·Per Detterman, Goodyear Dunlop Tires Sverige AB, telefon 08-46620 50 per.detterman@goodyear.se Framfab är en global internetkonsult vars affärsidé är att leverera digitala tjänster baserat på internet teknologi. Framfab har kontor i Bulgarien, Danmark, Frankrike, Italien, Storbritannien, Nederländerna, Norge, Spanien, Sverige, Schweiz, Tyskland, USA och Österrike. Många välkända globala företag arbetar med Framfab: 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Carlsberg, Electrolux, France Telecom, I K E A, Internationella Röda Korset, Gore-Tex, Groupe Pernod Ricard, Kelloggs, Packard-Bell, Nike Europe, SAAB, SAS, Viag Interkom, Volvo Car Corporation och AB Volvo. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens Attract 40-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/15/20010315BIT00780/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/15/20010315BIT00780/bit0001.pdf