Framfab säljer del av Communicator

Framfab säljer del av Communicator Som ett led i att fokusera på kärnkompetensen och renodla verksamheten i Framfab, har företaget tecknat avtal om försäljning av den försvarsrelaterade konsultverksamheten i Communicator AB, till Teleplan Invest. - Alla delar av Framfab ska vara kunskapsfokuserade inom IT-sektorn, där vi satsar på områden som ger långsiktiga och tydliga resultat, säger Framfabs sverigechef Johan de Verdier. Före utförsäljningen omorganiseras Communicator så att cirka 60 konsulter med kompetens inom trådlösa och inbyggda system, flyttar över till annat bolag inom Framfabkoncernen. Därefter består Communicator av 16 anställda med verksamhet främst inom försvarssystem - ett område som har liten beröring med Framfabs inrikning. För mer information kontakta: Johan de Verdier, Vice President Framfab, 031 - 709 50 00, johan.de.verdier@framfab.se Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab, 08-545 258 06, 0709-41 21 11, ola.kallemur@framfab.se, Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består i dag av cirka 1 700 medarbetare, fördelade på 41 kontor lokaliserade i Borås, Göteborg, Halden, Hamburg, Helsingborg, Köln, Köpenhamn, Linköping, London, Lund, Malmö, Oslo, Palo Alto, Paris, Rom, Skövde, Stockholm, Sundsvall, Uppsala, Västerås och Växjö. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Electrolux, Ericsson, Expressen, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, le Groupe Pernod Ricard, SAAB-gruppen, Tele Danmark, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00100/bit0002.pdf