Framfab sluter ramavtal med 3

Framfab sluter ramavtal med 3 Framfab får genom det nytecknade ramavtalet status som en utvald leverantör till mobiloperatören 3. Ramavtalet avser webbdesign och utveckling. "Mycket av det vi gör på 3 bygger på förståelsen av digital kommunikation. Framfab har lång erfarenhet och en stor grad av kreativitet och nytänkande inom detta område, varför vi ser fram emot att arbeta med Framfab", säger Niclas Lilja, Informationschef 3. "Det råder inget tvivel om att digital kommunikation har tagit steget till den mobila världen. Framfabs erfarenhet av digitalt användarbeteende och mobila gränssnitt tillsammans med 3:s position som en av de mest intressanta aktörerna inom detta område grundar för ett utvecklande och givande samarbete", tillägger Ingrid Höög, Regionchef Stockholm, Framfab Sverige AB. Ramavtalet kommer med automatik att förlängas med ett år i taget så länge ingen av parterna önskar annat. För ytterligare information kontakta: Ingrid Höög, Regionchef Stockholm, Framfab Sverige AB +46 709 95 49 14, ingrid.hoog@framfab.se Niclas Lilja, Informationschef,3 +46 735 333 70 90, niclas.lilj@tre.se Tobias Bülow, Group Communications Manager, Framfab AB +46 709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.se Om Framfab: Framfab är en ledande leverantör av konsulttjänster och affärslösningar baserade på Internetteknik. Till kundkretsen hör främst stora internationella företag, som t.ex. 3M, AXA, Coca-Cola, Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Hydro Texaco, IKEA, Kellogg's, Maersk Sealand, NEC Packard-Bell, Nike, Observer, Postbank, SAAB, Volvo Car Corporation, och UBS. Framfab har verksamhet i Danmark, Holland, Sverige och Tyskland. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FRAM). För mer information besök www.framfab.com Om 3: 3 är först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige. I Sverige och Danmark ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Storbritannien, Sverige och Österrike. Besök oss gärna på www.tre.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/08/20030708BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/08/20030708BIT00120/wkr0002.pdf