Framfab tecknar ramavtal med Maersk

Maersk Sealand tecknar ramavtal med Framfab Maersk Sealand, världens största linjerederi, har tecknat ett ramavtal med den internationella internetkonsulten Framfab. Framfab ska samarbeta med Maersk Sealand i en rad internetaktiviteter. Fokus kommer att ligga på användarvänlig internetdesign. På www.maersksealand.com, som lanserades den 27 januari 2001, kan man se de första synliga resultaten av detta långsiktiga samarbete. - Framfab har uppfyllt alla våra krav i arbetet med att skapa en användarvänlig nätplats för våra kunder. Framfabs ledande kompetens inom användarvänlighet och företagets förmåga att arbeta tätt tillsammans med oss på ett mycket professionellt sätt, för Framfab till en stark samarbetspartner i vår fortsatta utveckling av internettjänster, säger Thomas Eskesen, E-handelschef i Maersk Sealand. Kjell Bjørn Rønning, CEO i Framfab Danmark, säger att han och Framfab är stolta över att ha blivit betrodd som samarbetspartner med Maersk Sealand: - Varumärket Maersk står för en av de mest välrenommerade verksamheterna i Danmark och är känt för sin professionella globala verksamhet som har varit framgångsrik i många år. Att skapa värde i Maersk Sealand digitala verksamhet är därför ett uppdrag vi kommer att arbeta ytterst professionellt med. För ytterligare information: Thomas Eskesen, Director of E-commerce, Maersk Sealand +45 3363 4737, cenecommng@maersk.com Leif Andersson, vice president Corporate Communications FRAMFAB +46 709 41 22 32, leif.andersson@framfab.se Kjell Bjørn Rønning, CEO Framfab Danmark Telefon: + 45 28105892, kjell.ronning@framfab.dk Framfab är en global internetkonsult vars affärsidé är att skapa nya affärer för nätverksekonomin genom strategisk rådgivning och digitala tjänster. Framfab skiljer sig från andra stora internetkonsulter genom att skapa värden för våra kunder med separata affärsområden som kompletterar kärnverksamheten Dessa affärsområdet är Hosting/IT Consulting/Integration, Software och forsknings- och utvecklingscentrat Framfab Labs. Framfab har kontor i Bulgarien, Danmark, Frankrike, Italien, Storbritannien, Nederländerna, Norge, Spanien, Sverige, Schweiz, Tyskland, USA och Österrike. Många välkända globala företag arbetar med Framfab: 3M, AstraZeneca, AXA, Bosch, Carlsberg, Electrolux, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, Gore-Tex, Groupe Pernod Ricard, Kelloggs, Packard-Bell, Nike Europe, SAAB, SAS, Viag Interkom, Volvo. Framfab är noterat på OM Stockholmsbörsens Attract 40-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/01/20010201BIT00680/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/01/20010201BIT00680/bit0002.pdf