Framfabs bolagsstämma beslutade om split 8:1

Framfabs bolagsstämma beslutade om split 8:1 Framfabs extra bolagsstämma beslutade igår i enlighet med styrelsens förslag om: - en split av bolagets aktie 8:1, innebärande att en aktie uppdelas på åtta aktier. Tidpunkten för detta är ännu inte fastställd.. - en ändring av bolagsordningen gällande aktiekapitalets storlek. Bolagsordningen ändras så att aktiens nominella värde blir 0,10 SEK och att aktiekapitalet blir lägst 13 MSEK och högst 52 MSEK. För mer information kontakta: Johan Haeggman, Finanschef Framfab, 08-545 258 00, johan.haeggman@framfab.se, Ola Kallemur, Presschef Framfab, 08-545 258 21, 0709-41 21 11, ola.kallemur@framfab.se Niclas Lilja, Manager Investor Relations Framfab, 08-545 258 09, niclas.lilja@framfab.se, www.framfab.se, Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består i dag av drygt 750 medarbetare (1500 inkl Guide) fördelade på 22 kontor lokaliserade i Göteborg, Köln, Köpenhamn, Linköping, London, Lund, Malmö, Palo Alto, Paris, Stockholm, Uppsala och Västerås. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Electrolux Ericsson, France Telecom, Ikea Internationella Röda Korset, SAAB-gruppen, Tele Danmark, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00150/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00150/bit0002.doc