Framfabs wap-system blir produktkoncept

Framfabs wap-system blir produktkoncept Framfab Wap-system för mediebevakning av Svenska Rallyt blir produktkoncept. Systemet, som beställts av Sveriges Radio, byggdes i nära samarbete med kunden på sju veckor och blev en fullständig succé efter att ha använts under årets Svenska Rally. Framfab går nu vidare och erbjuder MEP, Media Event Platform, i paketerad form åt redaktioner som bevakar evenemang av olika slag. MEP bygger på SML och Java och är avsett att underlätta för redaktioner att producera bland annat wap- och webbsidor samt sms-tjänster. För mer information kontakta: Jonas Birgersson, CEO Framfab, 08 - 545 258 00, jonas.birgersson@framfab.se Ola Kallemur, Press Relations Manager Framfab, 08-545 258 06, 0709-41 21 11, ola.kallemur@framfab.se, www.framfab.se Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består i dag av cirka 1700 medarbetare, fördelade på 41 kontor lokaliserade i Borås, Göteborg, Halden, Hamburg, Helsingborg, Köln, Köpenhamn, Linköping, London, Lund, Malmö, Oslo, Palo Alto, Paris, Rom, Skövde, Stockholm, Sundsvall, Uppsala och Västerås. Exempel på Framfabs kunder är 3M, AstraZeneca, AXA, Den Danske Bank, Electrolux, Ericsson, France Telecom, IKEA, Internationella Röda Korset, SAAB-gruppen, Tele Danmark, Vattenfall, Volvo Car Corporation och Volvo Group. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/03/20000303BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/03/20000303BIT00030/bit0002.pdf