LBI-byrån Framfab Danmark vinner guld i London

Report this content

För sjätte året på raken vann LBIs dotterbolag Framfab Danmark guld vid London International Advertising Awards, när byrån igår kväll tog hem en utmärkelse i kategorin Sports Websites.

I år hade LBI-byrån Framfab, fem så kallade short listings fördelade på 3 kategorier. Det var dock för världens längsta av användarna själva gjorda fotbollsvideo, ”The Chain”, som Framfab tog hem utmärkelsen. Filmen har skapats genom att klippa samman användarnas filmade bidrag. ”The Chain” visar fotbollstricks från världens alla hörn genom att varje användare passar bollen vidare till nästa användare. ”The Chain” har tagits fram för Nike.

LBI-byrån Framfab hade ytterligare en nominering i samma kategori med ”Nike Rockstar Workout SOL” och skulle inte det räcka så fick Framfab även två nomineringar i kategorin Online Film med ”The Chain” och “R10 Crossbar”.

Och sist, men inte minst. Framfabs nya grafiska identitet ”It’s always personal” nominerades i designkategorin Corporate Identity.

Ta en koll på “The Chain”: http://nikefootball.nike.com/nikefootball/siteshell/index.jsp#,en,0;chainmix